Før afrejse
Bestilling: Hos Mixx Travel kan du
bestille rejser over telefonen eller via internet på vores hjemmeside eller pr. e-mail.
Valg af rejsemål: Sol,
strand, kultur, action, storby eller noget helt andet? Lejlighed, hotel,
rundtur, krydstogt eller golf? Det kan være svært at vælge blandt de mange
rejsemål og alle de spændende aktiviteter udover – specielt hvis man er mange
der skal enes. Vores rejsekonsulenter har et godt kendskab til hoteller,
rejsemål og de mange aktiviteter på stedet.
Guideservice: Vær opmærksom på, at vi
ikke har skandinaviske guider på vores destinationer i Egypten, Kreta, Dubai og Nordcypern.
Lokale, engelsktalende guider er altid tilgængelige via telefon. Nummeret
finder du i det velkomstbrev du får udleveret i transferbussen, eller i
informationsmappen på hotellet.
I Tyrkiet har vi
ikke guider i Belek, Antalya, Kemer og Cesme. Vores skandinaviske guider i
Alanya, Side eller Kusadasi er altid tilgængelige via telefon. Telefonnummer
udleveres i lufthavnen ved ankomst. Har du selv arrangeret transfer så kontakt
vores guider inden lufthavnen forlades.
Pas og visum: Danske
statsborgere skal ikke have visum til Tyrkiet, hvis rejsens varighed ikke
overstiger 3 måneder. Passet skal være gyldigt mindst 150 dage efter afrejse
fra Tyrkiet. Der skal være ledige tomme sider i passet ved indrejse, ellers kan
du blive nægtet indrejse i landet. De samme regler er gældende ved rejser til
Nordcypern. Udenlandske statsborgere skal kontakte de respektive ambassader,
hvor de kan få oplysninger om, hvilke krav der stilles til deres lands
statsborgere.
Husk,
at du selv er ansvarlig for, at dit pas er gyldigt og i øvrigt lever op til
gældende regler i det pågældende land. Bliver du nægtet indrejse på grund af
ovenstående, kan Mixx Travel ikke stilles til ansvar for evt. omkostninger.
Ordrebekræftelse: Når din bestilling er gennemført, modtager du en
ordrebekræftelse pr e-mail. Ordrebekræftelsen kan du printe ud via www.mixxtravel.dk under ”Min Rejse”. Vi beder dig venligst gennemgå din
bestilling, når du modtager ordrebekræftelsen. Er alle navne stavet rigtigt,
stemmer den bestilte indkvartering med det ønskede, er rejsedagene korrekte
osv. Skulle der være misforståelser af nogen art, så lad os få dem rettet med
det samme. Bemærk, at ordrebekræftelsen er en bekræftelse på din bestilling, og
at det er din pligt at kontrollere indholdet. Ved indbetaling af
depositum/rejsens pris har du accepteret vilkårene anført på
ordrebekræftelsen, www.mixxtravel.dk samt Mixx Travels
rejsebetingelser, som danner grundlag for købsaftalen - se "Almindelige
betingelser for deltagelse i pakkerejser": http://www.mixxtravel.dk/page/Travel-conditions.
Husk, at alle særaftaler skal være anført på rejsebeviset. Vi forbeholder os
ret til at afvente hotel- eller turbekræftelse fra destinationen, før
bestillingen er endelig - bekræftelsestiden er normalt 1-3 døgn.
Afbestillingsforsikring: Kan købes ved bestillingen- og kan ikke
tilføjes senere! Læs vores vilkår for "Almindelige betingelser for
deltagelse I pakkerejser”, hvor du kan se betingelserne for
afbestillingsforsikring.
Rejseforsikring: Du er ikke dækket af det gule og/eller blå
sundhedskort på rejser til Tyrkiet
og andre lande udenfor Europa! Det er derfor
vigtigt at have en ordentlig forsikringsdækning. Kontroller altid, hvilken type
forsikring du har, og hvilken type rejseforsikring der evt. er inkluderet. Hvis
du har en indboforsikring, bør du tjekke, om den indeholder en rejseforsikring
der dækker dit rejsemål. Vi samarbejder primært med privathospitaler /
sundhedsfaciliteter på destinationen. Du kan tegne en rejseforsikring gennem
Europæiske (ERV) – spørg vores rejsekonsulenter. Vær opmærksom på at Mixx
Travel intet ansvar tager i forsikringsspørgsmål, og ikke kan være en afgørende
sammenhæng mellem forsikringstagere og forsikringsselskaber.
Billetter: Når din rejse er
fuldt betalt, kan du udskrive din billet på
www.mixxtravel.dk under "Min rejse." Har du indtastet din e-mailadresse
ved bestilling, sendes dine billetter automatisk
til din e-mail. Ønsker du billetten
tilsendt med posten kan dette gøres mod et gebyr på DKR 50.-. På billetten anføres afgangs- og ankomsttidspunkter i
lokaltider, hotelreservation, evt. inkluderet
forplejning, transport mellem lufthavn og hotel samt evt. inkluderede
aktiviteter. Du modtager dit boardingkort og sædenummer i afrejselufthavnen. Vær
særdeles opmærksom på afrejsetiderne på de sene afgange – husk at datoen
skifter ved midnat. Hvis du er i tvivl om dagene, er du velkommen til at
kontakte vores rejsekonsulenter. Vi påtager os intet ansvar, hvis du møder for
sent op i lufthavnen.
"Kun fly": Ved bestilling af flybillet til Antalya, Gazipasa eller Izmir lufthavn er én overnatning på uspecificeret hotel inkl. i rejsens pris. Hotel/destination oplyses ved ankomst. Vi kan ikke inden afrejse garantere ophold på en bestemt destination/et bestemt hotel. Vær opmærksom på, at transfer ikke er inkl. i rejsens pris.
Grupperejser: Vi har en særlig afdeling for grupperejser og sender
dig gerne tilbud på flybilletter, hotelophold og særlige pakker med aktiviteter
eller konferencer. Vær ude i god tid med bestilling - vi vil meget gerne have
plads til alle i gruppen! En grupperejse betragtes som én samlet reservation,
hvorfor betaling af depositum og restbeløb skal betales samlet. For grupperejser
er samme regler gældende som for charterrejser. Betalt depositum kan ikke
overføres til en anden charterrejse eller til de enkelte deltagere på anden
eller samme rejse.
Konference: Mange af vores hoteller tilbyder konferencefaciliteter,
og kan hjælpe med at arrangere møder og organisere workshops. Kontakt vores
gruppeafdeling for rådgivning, og få skræddersyet et tilbud.
Afbudsrejser - last minute: I forbindelse med bestilling
af sidste-øjebliks rejser kan det forekomme, at det bestilte hotel er udsolgt. Vi
forbeholder os I disse tilfælde retten til at flytte vores gæster til et andet
hotel af samme kategori.
Uspecificeret rejse: Uspecificerede rejser er rejser af laveste standard,
og bør kun vælges, hvis du absolut ikke stiller krav til hotellets standard,
faciliteter og beliggenhed. Indkvarterings type samt område og by oplyses
ved ankomst til destinationen - vi kan ikke give dig yderligere oplysninger ved
bestilling, ligesom vi ikke modtager anmodninger eller ønsker til
uspecificerede rejser. Uspecificerede rejser anbefales ikke til familier med
børn. Det kan forekomme, at indkvartering sker på hoteller, lejligheder eller
værelser som ikke er angivet på vores hjemmeside, og der er ingen garanti for
eget badeværelse og toilet. Sker indkvartering i en delt lejlighed er der ingen
garanti for, at rummet kan aflåses. Hotelskift kan forekomme under ferien, med
12 timers varsel. Måltider og rengøring er ikke inkluderet i prisen på
uspecificerede rejser. Du kan ikke forvente guideservice på en uspecificeret
rejse. Transfer er ikke inkluderet, men kan bestilles mod et tillæg. Hvis du
rejser alene, betaler du et enkeltværelsestillæg, hvilket garanterer, at du har
dit eget hotelværelse eller værelse i delelejlighed, med de samme betingelser
som nævnt ovenfor. Der modtages ingen klager over indkvarteringsstandard,
faciliteter eller område. Det kan forekomme, at indkvarteringen foregår i
forstæder til - eller landsbyer omkring den på billetten angivne destination.
Destinationen anført på billetten er blot en beskrivelse af, hvilket område af
landet du rejser til.
Ønsker: Har du specielle ønsker i forbindelse med rejsen: Havudsigt, bo
lavt, bo side om side eller lign., beder vi
dig venligst anføre dette allerede ved bestillingen. Det skal understreges, at
vi ikke kan garantere, at dine ønsker opfyldes, men at vi altid sender dine
ønsker videre til hotellet. Værelsesfordelingen
foretages på destinationen, og vi kan således ikke altid sikre os, at dine specielle
ønsker imødekommes. Vi anmoder om, at der ikke rettes forhåndshenvendelser til
vores guider eller til hotelpersonalet, idet de heller ikke har mulighed
for at stille garantier for dine ønsker inden ankomsten.
Bemærk, at det på nogle hoteller er muligt at betale et gebyr for at sikre en
bestemt placering, fx med havudsigt, samt at det på de fleste af vores
flyafgange er muligt at bestille et bestemt sæde mod gebyr. Kan opfyldelse af
dine ønsker sikres ved bestilling mod gebyr, modtages ikke ønsker om opfyldelse
af disse.